25 Kasım 2013 Pazartesi

AKP Memur- Sen El Ele Bahane Kadrolaşma Şahane

Son yıllarda başta eğitim ve sağlıkta olmak üzere diğer bütün emek alanlarına yönelik yoğun bir kadrolaşmanın yaşandığını görmekteyiz. Uzun süreden beri Siirt’te de AKP  kadrolaşması sesiz sedasız yaşanıyor. Kendi akrabalarına öncelik veriyor geri kalanını hükümet yanlısı olan Memur –Sen’den seçiyor. İşin ilginci buna hiç kimse sesini çıkartmıyor. Kendi akrabalarını memur konumundan en üst kurum müdürlüklerine bir anda getiriliyor, kimse “hangi ahlakla, hangi vicdanla, hangi inançla bunu yapıyorsun, diğer çalışanların neden emeğini sömürüyorsun, neden kul hakkı yiyorsun ?” demiyor.

  KESK ya da KAMU SEN den istifa et MEMUR SEN’e Geç Al Sana Bir Müdürlük

Sendikacılık tüm memurların haklarını koruyan bir örgüttür. Bir sendika bir siyasi partiye sempati duyabilir  o taraf ta da olabilir;  ama iktidarı kendi gayrı meşru hakları için tehdit olarak kullanamaz. İşte Memur -Senin kimi yöneticileri Siirt’e bunu yapmaktadır. Memur-Sen’in bu işi AKP ile beraber ortaklaşa yaptığı söylemi Siirt’in tüm devlet kurumlarında dillendirilmektedir. Hata geçen gün KESK’e bağlı Siirt ses şubesi bu konu hakkında basın açıklaması yaptı ve şunu dile getirdi:”Özelikle Siirt'te Devlete ait sağlık kurumlarının hiçbirinde Başhekim, Başhekim Yardımcısı, Müdür, Müdür Yardımcısı, Uzman Memur, Büro Memuru, Şube Müdürü ve Birim Sorumlusu gibi değişik yönetici kadrolarına  KESK’e bağlı SES Sendika üyelerinden birinin bile atanmadığı atananların tamamının hükümete yakınlığı ile bilinen Sağlık-Sen üyelerinden atandığı ortaya konuluyor. Yönetici kadrolarına hep aynı sendikanın üyelerinin atanması ise yapılan haksızlığı  tüm çıplaklığıyla gözler önüne seriyor”

Bunun kuru bir ideadan ibaret olduğunu düşünebilirsiniz lakin hiç de öyle değil. çoğu memur mevki makam için, azıcık daha fazla maaş için  kendi sendikalarından istifa edip Memur-Sen’e geçmiş ve gerçekten de büyük yerlere gelmişlerdir. Örneğin:

1-M.K daha önce düz memurken kendi sendikasından istifa edip Memur -Sen’e geçer, sonra müdür yardımcılığına getiriliyor.

2-E.Ç daha önce bir sağlık memuruyken sendikasından istifa edip memur sen’e geçtikten sonra bir ilçenin devlet hastanesi müdürü oluyor

3-S.D sağlık memuruyken sendikasından istifa edip Memur- Sen’e geçtikten sonra uzman memur kadrosuna alınıyor.

4-E.D memurken önceki sendikasından istifa edip Memur-Sen’e geçtikten sonra şube müdürü oluyor.

5-K.Ş  ambar memuruyken önceki sendikasından istifa edip Memur -Sen’e geçtikten sonra şube müdürü oluyor

6-M.D ambar memuruyken önceki sendikasından istifa edip Memur -Sen’e geçtikten sonra tekniker kadrosuna alınıyor.

Bu sayıları çoğaltabilirim ama sadece inandırıcılığı  olduğunu ve kuru bir ideadan ibaret olmadığını bilmeniz açısından yazdım. Hata rektörlük , dekanlık ve bölüm başkanı olmak için istifa edip Memur- Sen’e geçen var. Peki, insan kendi sendikasından istifa edip başka sendikaya geçemez mi? Geçebilir bu onun en doğal hakkı ama siz bir sendika olarak gidip o kişiyi bir mevkiye getirmek için kendi sendikasından istifa etmesini isterseniz bu ne ahlakla ne insanlıkla ne de dinimizle bağdaşır.

İnsanlarkutsal bir ideal uğruna mı kadrolaşır, yoksa dini duyguları kullanarak dünyaya dönük kendi şahsi arzularını gerçekleştirmek için mi kadrolaşırlar?

 Bu kadrolaşma geçen gün Siirt’te yapılan 06.04.2013 tarihinde zabit kâtipliği sınavında da ortaya çıktı. Yazılı sınavda en yüksek notu alan kişi sözlü mülakatla 7. sıralarda gözüküyor ve işe alınmıyor. Yazılı sınavda ikinci olan kişi ise sözlü mülakatla en sonda 39. oluyor. Bu kişilere sözlü soruları zor muydu dediğim zaman ne zoru hepsini bildik diyorlar. Kazanacak kişilerin listesi bellidir, diyorlar. Bu sınava giren birine sordum “ Sen eskiden Osman Ören’in en sevdiği öğrencilerindendin, neden sen de gidip torpil istemedin?” verdiği cevaptan dolayı bu soruyu sorduğum için pişman oldum ve şöyle cevap verdi: “Bak Zana kardeşim ben her şeyden önce Allah’a inanan  Müslüman biriyim,  kul hakkı nedir  iyi bilirim. Ben bu sınavı torpile kazandıktan sonra diğerlerine haksızlık olmaz mıydı, kul hakkı olmaz mıydı ,aldığım bu maaş benim ve çocuklarımın boğazından nasıl geçerdi, öbür dünya da bunun hesabını nasıl verecektim ?” Aslında bu kişi çok doğru söylüyor; ama işin ilginci bu kadrolaşmayı yapanlar da Müslüman ve dindar olduğunu idea ediyor hata her ne hikmetse ellerini kollarını sallayarak  bir  sendikanın bir milletvekilinin bir valinin bir üst bürokratın  referansıyla ile devlet kurumunda işe başladığında yada mevki makamı yükseldiğinde abi ne iş diye sorduğunda “ Çok çalıştım Allah yolumu açtı” cevabı verirler.Gel de çıldırma bilmeyen diğerleri kafir dinsiz onları Müslüman sanır, haşa Allah sadece onları mı görür?

Müslüman biri bu kadrolaşmalara karşı çıkması lazım neden mi?   Allah Rızası için söyleyin hangi durumda kadrolaşma konusu masum karşılanabilir? Belki başkasının daha çok liyakat sahibi olduğu bir konumu kadrolaşma sayesinde gasp etmekten kaynaklanan, kul hakkı gibi çok ciddi bir dini soruna yol açan bir durumun Allah’ın razı olabileceği bir davranış şekli olduğunu söylemek mümkün müdür? Daha da önemlisi kadrolaşma ile elde edilecek olan ortak menfaat dünyevi midir, yoksa uhrevi midir? Yani insanlar kutsal bir ideal uğruna mı kadrolaşır, yoksa dini duyguları kullanarak dünyaya dönük kendi şahsi arzularını gerçekleştirmek için mi kadrolaşırlar? Daha da geniş bir soruyla  cemaatleri bir arada tutan çimento, dini duygular mıdır; yoksa güç birliği oluşturarak dünyevi beklenti ve arzuların gerçekleşmesini kolaylaştırmak mıdır? İşte tüm bu soruların cevaplarının sorgulanması kamudaki kadrolaşmanın gerçek amacını da ortaya çıkarması açısından önemlidir. Hele hele dini duygular, dünyevi hedeflere ulaşmak için bir basamak olarak kullanılıyorsa bu durum ahlaki midir? Daha da önemlisi böylesi bir yönteme, dünyevi menfaat için basamak yapılan dini duyguların kutsal bilgileri cevaz verir mi?İnsanlığın ortak vicdani duygularına ve evrensel ahlak anlayışına göre bu durum hem insani açıdan, hem ahlaki açıdan hem de dini açıdan yanlış bir durumdur. Bu nedenle de ortak menfaati gerçekleştirmek için illa da kamu kurumlarında kadrolaşmanın gerekli olduğu şeklindeki yanlış inancı biraz sorgulamak da ülkemizde bu konuda –Bilhassa şu günlerde Yönetici Atamadaki mevki koltuk yükseltme çalışmaları ayarının kaçırılmış olması nedeniyle gereklidir ve önemlidir. Çünkü kadrolaşmak beraberinde haksızlığı, adaletsizliği, liyakatsizliği, eşitsizliği, toplumda ayrışmayı, verimsizliği, kalitesizliği, çürümüşlüğü ve nihayet dini açıdan “Kul hakkı” gibi ciddi bir problemi beraberinde getirmektedir.

Eğer azıcık vicdan ve insanlık, inancınız varsa bunu yapmayacaksınız. Müslüman ve dindar olduklarını iddia ediyorlarsa hepimizin elli bu dünyada öbür dünyada da yakarlında olacaktır. Müslümanlık nasıl adaletsizliğe karşı ise biz de bu adaletsizliğinize adam kayırmanıza karşı olacağız. Bu adaletsizliği yapan Memur-Sen,  milletvekili veya bakan olsa dahi. Artık yeter kimin hakkı kimeyse ona verin. Sonuçta hepimiz bu ülkenin çocuklarıyız. Kişileri düşüncelerinden dolayı sahip olduğu hakkı gasp edip başkasına vermeyin. Bunu yaparsanız ne Allah sizi affeder ne insanlık ve adalet mücadelesi yapan bizler sizi affederiz. AKP ve  Memur-Sen’e duyurulur.

YORUMLAR

Yorumlar   

 
+1#18 SALİH EMİR 27-04-2013 14:38
ÖMER BEY MESELE SADECE ÖZEL KALEM MÜDÜRÜ DEĞİL. ELBETTE BELEDİYE BAŞKANI İSTEDİĞİ ÖZEL KALEM MÜDÜRÜNÜ TAHSİLİNE BAKMAKSIZIN SEÇEBİLİR. AMA SİİRT BELEDİYESİNDE FARKLI BİR KADROLAŞMA VAR. GÖREVDE YÜKSELME SINAVLARINA GİRMEDEN ASALETEN MÜDÜRLÜK KADROLARINA ATANANLAR VAR. SANA BİR İSİM YAZAYIM İSTERSEN LÜTFEN BİR ARAŞTIR M.H. NASIL MÜDÜR OLDU. BU ADAM 2 YILLIK YÜKSEKOKUL MEZUNU İKEN NASIL OLURDA GÖREVDE YÜKSELME SINAVLARINA GİRMEDEN MÜDÜRLÜK KADROSUNA ASALETEN ATANDI. VE ONUN GİBİ Bİ KAÇ KİŞİ DAHA VAR. NASIL MÜDÜR OLDUKLARINI SÖYLEYEYİM SANA İSTERSEN. ÜÇ BEŞ AY ÖZEL KALEM MÜDÜRLÜĞÜ VEYA BAŞKAN YARDIMCILIĞI KADROLARINA ATANIYORLAR ONDAN SONRA DA GÖREVDE YÜKSELME SINAVLARINA GİRMEDEN ASALETEN MÜDÜR OLUYOR. BU HAKSIZLIK DEĞİLMİ. BU KADROLAŞMA DEĞİLMİ. BU İLERİDE HAKKI İLE MÜDÜR OLABİLECEK KİŞİLERİN HAKKINI YEMEK DEĞİLMİ. LÜTFENN OBJEKTİF OLUN. EVET AKP NİNDE KADROLAŞMASI VARR VE SONUNA KADAR BU KADROLAŞMANIN KARŞISINDAYIM. KİM NEYİ HAK EDİYORSA O KADROYU ALSIN. VELAKİN BU AKP LİDE OLSA, CHP Lİ DE OLSA, BDP LİDE OLSA MHP LİDE OLSA.
Alıntı
 
 
+4#17 teacher 23-04-2013 19:13
...(sende üç nokta koymuşsun o arkadaş için ne düşünmüşsen aynısıbu üç noktaya gelsin)...ömer sen misin yoksa o özel kalem müdürü? belediye başkanının onu seçip seçmediği önemli mi ? seni seçerken senin ırkına baktı mı bakmadı mı ? sen 4 yıllık okumuş olsan bile adam olmadıktan sonra ne yazar.senin kendi halkına hayrın yok ki eğer halkına saygınız olsa başkaban siirte geldiği vakit sokakları yalamaz tüm çukurları asfaltla doldurmazdınız bu hassasiyeti niye sizi o koltuğa getiren insanlara karşı göstermiyorsunu z ? yahu yollar berbat siirtte yol yok kışın her yer çamur yazın toz niye bunları görmüyorsunuz burda boş boş konuşmanın hiç bir anlamı yok doğruya doğru yanlışa yanlış diyeceksin kalem müdürünün nasıl oraya geldiğini çok iyi bilen bir insanım herkes bedel ödedi zamanında yalnız siz değil bazı insanlar evlerinde aç iken siz bir akşam olsun hele bir parça ekmek götürelim dediniz mi ?umrunuzda olmadığını çok iyi biliyorum yazılacak konuşulacak çok şey var ama buraya sığmaz...
Alıntı
 
 
-2#16 ömer 22-04-2013 21:27
bir ... diyor ki, siirt belediyesinde kadrolaşma var. nasıl bir kadroılaşma var dersen, sana diyecek ki; özel kalem müdürü!
insan beyinsiz olunca onunla muhatap olmazsan iyi olur. bu zavallı cahil bilmiyor ki özel kalem müdürünü her belediye başkanı kendisi seçer.
dedim ya bir cahil ile sohbet etme.
adam burada dürüstlük abidesi diye bize lanse edilen bir vekilin kardeşinin personel müdürü olduğunu söylüyor. iki yıllık mezun olduğu halde buraya nasıl geldiğini söylüyor.
atamlarda insanların ırklarına bakıldığı söyleniyor, sen hala ... "siirt belediye başkanın özel kalem müdürü ne olacak?" diye saçmalıyorsun.
Alıntı
 
 
+1#15 Baasçılar 20-04-2013 09:05
Sayın Siirtnews, en büyük kadrolaşma siirt üniversitesinde yapılıyor. ne kadar kürt bir yönetici varsa hepsi pasifize edildi onların yerine de MEB'te ne kadar bir yere gelememiş liyakatsız Siirtli öğretmen varsa hepsini şube müdürü ve diğer yönetici kadrolarına getirdiler. Siirt Üniversitesin alanen ırkçılık yapılıyor. Üniversiteye alınan işci ve güvenlik görevlisi dahil hiçbir şekilde Kürt alınmıyor. Siirt Üniversitesi Yönetimi Kürt düşmanlığı yapıyor. Bu da Osman Ören desteklidir. Ey Kürtler AKP'ye vermiş olduğunuz oylar, Siirt'te ırkçıların elini güçlendiriyor. SİİRT TE BAAS PARTİSİ KURULDU. Başkanı M.. Eş başkanda M. (ilk hedef siirtte tüm kadroları araplaştırmak)
Alıntı
 
 
+1#14 Muro 20-04-2013 09:04
Daha 3 ay öncesine kadar siirt adliyesinde Mübaşir olan ve Milletvekilinin kardeşi Ö.Ö, Üniversitenin en bilgi ve deneyim isteyen işi olan Personel Daire Başkanlığına atandı. Birileri Siirt Üniversitesini babasının çiftiği zannediyor. AKP'ye oyu liyakatsız ve bilgisiz kişileri bir yere getirmesi için vermedik. hakkımızı helal etmiyoruz. Osman Ören'e
Alıntı
 
 
+1#13 Eyüp 19-04-2013 23:03
Siirt Üniversitesinde Kürtlere karşı mobbing uygulanıyor. ne kadar kürt yönetici varsa hepsi görevlerinden alınıp yada pasifize edilip onaların yerine de MEB te Siirtli arap öğretmenleri atadılar. Siirt Üniversitesinde neler oluyor niye basın bu kadar sessiz kalıyor. Üniversite Yönetimi Kürt düşmanlığından başka birşey yaptığı yok. Alınan iş ve güvenlikçiler dahi hepsi arap. Yeter artık
Alıntı
 
 
+5#12 teacher 19-04-2013 14:13
serhat bey ben savunmuyorum malesef öyle diyorum kim bir yerlere gelse kendi kadrosunu kuruyor akp den önce chp ve mhp döneminde de bu böyleydi kimsede Hz. Ömer adaleti yok sen ne kadar sesini çıkarsan da boş tınlamazlar bile tabiki haksızlığa karşı birlik olmaz lazım.
Alıntı
 
 
+4#11 memet uzun 19-04-2013 13:52
lütfen siirt belediyesindeki kadrolaşmalarıd a bi araştırın.
Alıntı
 
 
+1#10 serhat k 18-04-2013 20:18
teacher bey, bdp de öyl eyapsa eleştirilmeli akp de diğerleri de. HAK'tan bahsediyoruz. insanların hepsi de yapnlış yapsa HAK değişmez. o yanlış yapıoyor bu yapıyor diye yanlışı savunamazsınız.
Alıntı
 
 
+3#9 teacher 18-04-2013 20:11
sonuna kadar haklısınız ama inşaatta işçi olarak çalışan kaç kişi şu an belediyede özel kalem müdürü ve siski müdürü kim nereye gelse elemanlarını yerleştiriyor bu bir gerçek bdp iktidar olsun o da öyle yapar yapacak birşey yok...
Alıntı
 
 
0#8 Umut 18-04-2013 18:36
Bunların yaptıklarını görmezden gelenlere inat yazılmış anlamlı ve etkili bir yazı olmuş. Haksızlığa karşı susmayacak bir toplum için Zana AKSU'lar gerekli. Sadece bir Zana değil yüzlerce binlerce Zana AKSU için bu haksızlıklara karşı bir ses verelim. Bu yazı burayla sınırlı kalmamalı. Herkes sesini bir şekilde duyurmaya çalışmalıdır.
Alıntı
 
 
0#7 SALİH EMİR 18-04-2013 17:42
ZANA BEY TESPİTLERİN YERİNDE.

EVET AKP VE MEMUR-SEN EL ELE VERMİŞ KADROLAŞMAYA GİDİYOR. BU İYİ BİR DURUM DEĞİL. KATILIYORUM SANA.

AMA UMARIM SİİRT BELEDİYESİNDE BAŞKAN YARDIMCILIĞI VE ÖZEL KALEM MÜDÜRLÜĞÜ KORİDORLARI KULLANILARAK, GÖREVDE YÜKSELME SINAVINA GİRMEDEN ASALETEN MÜDÜRLÜK KADROLARINA ATANANANLARIDA GÖRMEZDEN GELMESSİN. ÖRN. M.H, M.D VE DAHA SIRADAKİ Bİ KAÇ KİŞİ. MAALESEF BİZLERDE KADROLAŞMA KONUSUNDA ÇOK MASUM DEĞİLİZ.

VE BU DURUM SİİRT BELEDİYESİNİN KURUMLAŞMASI YÖNÜNDE BİR ENGELDİR.

ÇALIŞMALARINDA BAŞARILAR, SAYGILARIMLA
Alıntı
 
 
0#6 SİİRT BELEDİYESİ 18-04-2013 17:20
Editör: Kurum ismi kullanarak yapılan yorumlar yayımlanmaz. Kurumlar adına ancak kurumlar yorum yapabilir.
Alıntı
 
 
0#5 memed 18-04-2013 10:59
zana bey,kutluyorum güzel,yerinde bir yazı,bu yazıyı vali okumalı gereğini yapmalıdır,memu rları arasında ayrımcılık yapmaya kimsenin hakkı yok,bir şey daha söylüyeyim vali demokrat falan,filan eyvallah ama AKP lilerle bu kadar yanyana görünmeye hakkı yok,bakıyorsunu z AKP milletvekilleri gelmiş yanlarında,bakı yorsunuz AKP il başkanıyla can ciğer kuzu sarması yarın seçim var bunlar sorun olur,memursende öyle AKP nin seçim kampanyalarını onlar yürütüyor ama bir memur BDP ye CHP ye MHP ye üç defa gitse hakkında soruşturma açılıyor tarafsızlık istiyoruz olmaz böyle
Alıntı
 
 
0#4 dnz 18-04-2013 09:46
Kendine müslüman parti.
Alıntı
 
 
0#3 vedat 18-04-2013 09:43
kadrolaşma artık normal karşılaıyor be Zana Abê. siz de aldırmayın gitsin... hükümet kimse bazıları ona yakın oluyor, dünya böyle... :)
Alıntı
 
 
0#2 Düşürür 18-04-2013 09:37
O.Ö'nin kardeşi adliyede zabıt katibi iken, şu anda üniversitede personel daire başkanlığına getirildi. ahlak veya liyakat, referanstır.
Üniversiteyi o-m ikilisi tarafından yönetici kadrolar dolduruldu. Ses seda yok? Buna yok diyecek kimse yok mu?
Alıntı
 
 
0#1 bey 18-04-2013 07:56
zana tebrik ederim doğru söylemişsin bunlar sadece kendilerine Müslümanlar.
Alıntı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

YORUMLAR